DJI Robomaster S1 to nowatorski robot edukacyjny, zaprojektowany aby odblokować potencjał każdego ucznia. S1, inspirowany corocznymi zawodami Robomaster organizowanymi przez firmę DJI, pozwala użytkownikom zgłębić tajniki matematyki, fizyki, czy programowania, poprzez zajmujące gry i inteligentne tryby.
Zbuduj sobie robota! Modułowy design pozwala na złożenie S1 praktycznie od podstaw, co ucieszy każdego majsterkowicza i pozwoli na dokładne poznanie budowy urządzenia, włączając w to każdą śrubkę i kabelek.
Komputer pokładowy Dzięki potężnemu procesorowi, wewnętrzny kontroler jest w stanie jednocześnie realizować takie funkcje jak transmisja obrazu o wysokiej rozdzielczości i niskim opóźnieniu, przetwarzanie algorytmów i wykonywanie programu. W tym samym czasie koordynowana jest transmisja, odpowiadająca za wykonanie komend operatora.
Działko Działko Robomastera S1 wykorzystuje światła LED w celu podkreślenia trajektorii lotu kulek żelowych oraz wiązki podczerwieni. Każdemu strzałowi towarzyszą efekty dźwiękowe i odrzut, aby stworzyć wciągającą symulację bitwy. Dla celów bezpieczeństwa, działko korzysta z nietoksycznych kulek żelowych, posiada także limit częstotliwości strzałów lub kąta nachylenia.
2-osiowy gimbal Zakres obrotu gimbala w osi poziomej / pionowej wynosi 540° × 65°, oferując szerokie pole widzenia podglądu z kamerki FPV. Wbudowane silniki bezszczotkowe, we współpracy z modułem IMU i zaawansowanymi algorytmami, pozwalają na obracanie gimbala z dokładnością do ±0.02°, co przekłada się na płynną transmisję obrazu i precyzję kontroli.
Koła Mecanum S1 posiada cztery koła Mecanum, każde wyposażone w 12 rolek, pozwalających na ruch w każdym kierunku. Przednie zawieszenie czyni Robomastera wszechstronnym w różnych warunkach.
Wydajne silniki S1 wyposażony jest w zmodyfikowane silniki M3508I z regulatorami FOC ESC, o momencie obrotowym do 250 mN•m. Czujniki Halla i zaawansowane algorytmy zwiększają precyzję, a dodatkowe mechanizmy bezpieczeństwa zapewniają niespotykaną stabilność.
"Opancerzenie" z sensorami Na obudowie Robomastera S1 znajduje się 6 paneli wykrywających uderzenia żelowych kulek lub wiązki podczerwieni. System analizuje i wyświetla informację o trafieniu w czasie rzeczywistym.
Nauka poprzez praktykę RoboMaster S1 jest pomostem między światem cyfrowym i rzeczywistym. Wciela abstrakcyjne teorie w życie poprzez praktyczne działania. S1 posiada wsparcie dla języków programowania Scratch i Python, dzięki czemu użytkownicy mogą zrozumieć zagadnienia dotyczące matematyki, fizyki czy sztucznej inteligencji w nowatorski, inspirujący sposób.
Nieskończone możliwości RoboMaster S1 posiada 46 konfigurowalnych komponentów - 7 silników, 6 czujników wykrywających uderzenia, 7 czujników podczerwieni, kamerę, mikrofon, głośnik, 2 żyroskopy oraz 21 świateł LED. Dodatkowo, 6 portów PWM pozwala na podłączenie dodatkowych akcesoriów.
Technologia AI Technologia sztucznej inteligencji pozwala RoboMasterowi S1 rozpoznawać gesty, dźwięki, a nawet inne roboty S1. Zabawa RoboMasterem otwiera drogę do nauki AI, co może być praktycznym wstępem do technologii jutra.
Rozpoznanie linii S1 może być zaprogramowany, aby automatycznie podążać za linią na ziemi. Im bardziej ruch robota po linii będzie zgodny z uwarunkowaniami matematycznymi i fizycznymi, tym dokładniej S1 wykona zadanie.
Rozpoznanie znaczników S1 rozpoznaje do 44 optycznych znaczników, takich jak cyfry, litery i znaki specjalne, co rozszerza możliwości programowania i zabawy.
Rozpoznanie osób RoboMaster jest w stanie rozpoznać i śledzić dowolną osobę, jaką zaznaczymy na ekranie podglądu.
Rozpoznanie klaskania S1 posiada wbudowany moduł rozpoznawania klaskania, w którym można zaprogramować odmienne reakcje.
Rozpoznanie gestów RoboMaster może rozpoznać szeroką gamę fizycznych gestów i być zaprogramowany na zdefiniowane przez użytkownika reakcje.
Rozpoznanie innych robotów S1 może rozpoznać inną jednostkę S1, co zwiększa możliwości kreatywnej zabawy.
Jazda automatyczna Dzięki zastosowaniu optycznych znaczników jako sygnalizacji świetlnej i innych przeszkód, użytkownicy mogą pisać własne oprogramowanie, pozwalające na autonomiczną jazdę i wykonywanie skomplikowanych zadań. Poznawaj matematyczne zasady stojące za kontrolą robotów i mechaniką ruchu, dzięki sześciu programowalnym modułom sztucznej inteligencji. Rozwijanie umiejętności programowania pozwala na pełniejsze zrozumienie sztucznej inteligencji.
Świat to pole bitwy W każdym możliwym czasie i miejscu można zbudować własną arenę i cieszyć się zróżnicowanymi trybami zabawy z wykorzystaniem niespotykanego doświadczenia FPV (First Person View). Możliwe jest przy tym nagrywanie i udostępnianie swoich filmów za jednym naciśnięciem przycisku.
Zobacz wszystko S1 pozwala na delektowanie się unikatowymi wrażeniami płynącymi z jazdy, dzięki perspektywie FPV.
Wyścig Ścigaj się z przeciwnikami na własnoręcznie zbudowanych trasach. Odblokowuj unikatowe umiejętności, takie jak ekstremalna prędkość, rozpoznając optyczne znaczniki. Użyj broni przeciwko oponentom, aby spowodować chwilowe zamieszanie i wygrać wyścig.
Jeden przeciw wszystkim W tej walce może być tylko jeden zwycięzca. Używaj spersonalizowanych umiejętności, aby uzyskać przewagę i pokonać przeciwnika w fascynującej bitwie, wykorzystującej unikatowy system sędziowania i sensory wykrywające uderzenie.
Opracuj nowe możliwości W każdych zawodach, mądrość jest jednakowo ważna jak moc. S1 pozwala użytkownikom na zastosowanie swojej wiedzy w celu napisania własnego oprogramowania i odblokowania funkcji, które zaskoczą przeciwnika i przechylą szalę zwycięstwa na naszą stronę.
Innowacyjny, interaktywny program nauczania S1 posiada wszystko co potrzeba nowym użytkownikom do zgłębienia tajników urządzenia. Programy szkoleniowe oferują kursy pozwalające na zrozumienie języków programowania, a także filmy wyjaśniające działanie modułów RoboMastera.
Aplikacja RoboMaster Dedykowana aplikacja posiada wsparcie dla multi-platformowych interakcji i różnych metod działania, jak również bogate zasoby edukacyjne i kilka trybów rywalizacji.
Kompatybilność z wieloma platformami Funkcje i tryby są aktualnie dostępne dla systemów iOS, Android i Windows. Aplikacja Robomaster pozwala użytkownikom różnych systemów na na wspólną zabawę w tym samym czasie. Obsługa języka programowania Python i systemu Windows jest aktualnie w fazie Beta.
Różne metody działania RoboMaster S1 może być obsługiwany prze komputer lub za pomocą urządzenia mobilnego poprzez ekran dotykowy, żyroskop i gamepad.
Elastyczne programowanie i udostępnianie Z łatwością pisz i wprowadzaj w życie kod lub udostępnij go znajomym z poziomu aplikacji.
Ogólne
Waga
ok. 3.3 kg
Wymiary
320×240×270 mm
Zakres prędkości
0-3.5 m/s (do przodu) 0-2.5 m/s (do tyłu) 0-2.8 m/s (na boki)
Kamera
Pole widzenia (FOV)
120°
Max. rozdzielczość Foto
2560×1440
Max. rozdzielczość Video
FHD: 1080/30fps HD: 720/30fps
Max. Bitrate Video
16 Mb/s
Format Foto
JPEG
Format Video
MP4
Sensor
CMOS 1/4″; efektywne piksele: 5 MP
Temp. pracy
-10 to 40 °C
Czujniki podczerwieni (wąskie)
Zasięg
6 m (w oświetlonym pomieszczeniu*)
Pole wykrycia
od 10° do 40° Pole wykrycia maleje z dystansem od celu
* używanie czujników na zewnątrz lub w dużym zagęszczeniu podczerwieni może negatywnie wpływać na ich pracę
Czujniki podczerwieni (szerokie)
Zasięg
3 m (w oświetlonym pomieszczeniu)
Pole wykrycia
360° (w oświetlonym pomieszczeniu)
* używanie czujników na zewnątrz lub w dużym zagęszczeniu podczerwieni może negatywnie wpływać na ich pracę
Czujnik trafienia
Wymagania do spełnienia, aby czujnik zadziałał
średnica żelowej kulki ≥ 6mm, prędkość wylotowa ≥ 20m/s, kąt uderzenia nie mniejszy niż 45°
Maksymalna częstotliwość wykrycia
15 Hz
Silnik bezszczotkowy M3508I
Max. prędkość obrotowa
1000 obr./m
Max. moment obrotowy
0.25N·m
Max. moc wyjściowa
19 W
Temp. pracy
-10 do 40 °C
Sterownik
FOC
Metoda kontroli
w pętli zamkniętej
Zabezpieczenia
Zabezpieczenie przepięciowe Zabezpieczenie przed przegrzaniem Soft-start Zabezpieczenie przed zwarciem Wykrycie anomalii
Działko
Kontrolowana częstotliwość strzału
1-8/s
Max. częstotliwość strzału
10/s
Początkowa prędkość strzału
ok. 26 m/s
Średnia ilość kulek w magazynku
ok. 430
Gimbal
Zakres kontrolowany
Pitch: -20° to +35° Yaw: ±250°
Zakres mechaniczny
Pitch: -24° to +41° Yaw: ±270°
Max. prędkość obrotu
540°/s
Precyzja kontroli
±0.02°
System transmisji
Opóźnienie
Połączenie przez Wi-Fi: 80-100 ms Połączenie przez Router: 100-120 ms (teren otwarty, wolny od zakłóceń, ok. 1 metr pomiędzy urządzeniem mobilnym, routerem i S1, testowane na iPhone X, wyniki dla systemu Android mogą się różnić)
Jakość podglądu obrazu
720p/30fps
Max. Bitrate podglądu obrazu
6 Mb/s
Częstotliwość pracy
2.4 GHz, 5.1 GHz, 5.8 GHz
Tryb pracy
Połączenie przez Wi-Fi, Połączenie przez Router
Max. zasięg transmisji
Połączenie przez Wi-Fi: CE, 2.4 GHz 130 m,5.8 GHz 70 m (teren otwarty, wolny od zakłóceń)
Połączenie przez Router: CE, 2.4 GHz 180 m,5.8 GHz 70 m (teren otwarty, wolny od zakłóceń)
Moc nadajnika (EIRP)
2.400-2.4835 GHz CE: ≤19 dBm
5.170-5.250 GHz CE: ≤20 dBm
5.725-5.850 GHz CE: ≤14 dBm
Standard transmisji
IEEE802.11a/b/g/n
Bateria
Pojemność
2400 mAh
Nominalne napięcie ładowania
10.8 V
Max. napięcie ładowania
12.6 V
Typ baterii
LiPo 3S
Energia
25.92 Wh
Waga
169 g
Temp. pracy
-10 do 40 °C
Temp. ładowania
5 do 40 °C
Max. moc ładowania
29 W
Czas pracy na baterii (używanie urządzenia)
35 minut (mierzone przy stałej prędkości 2 m/s na płaskiej powierzchni)
Czas pracy na baterii (w stanie spoczynku)
ok. 100 minut
Ładowarka
Wejście
100-240 V, 50-60Hz, 1A
Wyjście
Port: 12.6 V=0.8A lub 12.6 V=2.2A
Napięcie
12.6 V
Prąd znamionowy
28 W
Żelowa kulka
Średnica
5.9-6.8 mm*
Waga
0.12-0.17 g*
* żelowe kulki spuchną do używalnych rozmiarów po zanurzeniu w wodzie na 4 godziny
Aplikacja
Nazwa
RoboMaster
iOS
iOS 10.0.2 lub nowszy
Android
Android 5.0 lub nowszy
Router
Rekomendowane modele
TP-Link Archer C7; NETGEAR X6S
Rekomendowane źródło zasiania routera
Powerbank do laptopa (zgodny z prądem wejściowym routera)
Te pliki cookie są niezbędne do działania strony i nie można ich wyłączyć. Służą na przykład do utrzymania zawartości koszyka użytkownika. Możesz ustawić przeglądarkę tak, aby blokowała te pliki cookie, ale wtedy strona nie będzie działała poprawnie. Te pliki cookie pozwalają na identyfikację np. osób zalogowanych.
Zawsze aktywne
Analityczne pliki cookie
Te pliki cookie pozwalają liczyć wizyty i źródła ruchu. Dzięki tym plikom wiadomo, które strony są bardziej popularne i w jaki sposób poruszają się odwiedzający stronę. Wszystkie informacje gromadzone przez te pliki cookie są anonimowe.
Reklamowe pliki cookie
Reklamowe pliki cookie mogą być wykorzystywane za pośrednictwem naszej strony przez naszych partnerów reklamowych. Służą do budowania profilu Twoich zainteresowań na podstawie informacji o stronach, które przeglądasz, co obejmuje unikalną identyfikację Twojej przeglądarki i urządzenia końcowego. Jeśli nie zezwolisz na te pliki cookie, nadal będziesz widzieć w przeglądarce podstawowe reklamy, które nie są oparte na Twoich zainteresowaniach.
Nasza strona korzysta z usług Google, takich jak Google Analytics i Google Ads. Aby dowiedzieć się więcej o tym, jak Google wykorzystuje dane z naszej strony, zapoznaj się z polityką prywatności i warunkami Google.
Wysyłanie danych związanych z reklamami
Zgadzam się na wysyłanie danych związanych z reklamami do Google.
Reklamy spersonalizowane Google
Zgadzam się na używanie reklam spersonalizowanych. Reklamy te są dostosowywane do konkretnych preferencji, zachowań i cech użytkownika. Google zbiera dane na temat aktywności użytkownika w internecie, takie jak wyszukiwania, przeglądane strony internetowe, kliknięcia i zakupy online, aby lepiej zrozumieć jego zainteresowania i preferencje.