DJI wypracowało swoją pozycję na rynku, produkując najlepsze, zdaniem wielu, bezzałogowe statki powietrzne do użytku rekreacyjnego i komercyjnego. Producent z Shenzhen zaskoczył jednak świat, czekający na kolejną odsłonę jednego z ich dronów i zaprezentował robota edukacyjnego, pozwalającego na zgłębienie zagadnień matematycznych i fizycznych za pomocą zabawy. Zamiast kolejnego quadrocoptera z serii Phantom czy Mavic, ujrzeliśmy pojazd, który można własnoręcznie złożyć, zaprogramować i stanąć do bitwy na kulki z innymi użytkownikami Robomastera.
DJI Robomaster S1 - Złóż sobie robota
Po otwarciu pudełka naszym oczom ukazuje się kilkadziesiąt elementów, gotowych do złożenia w całość. Proces składania Robomastera rozwija zdolności manualne i pozwala na poznanie praktycznie każdej śrubki i kabelka. Elementy składowe, same w sobie, świadczą o niezwykłości urządzenia. Pierwsze co rzuca się w oczy, to koła Mecanum - każde wyposażone w 12 rolek, pozwalających na ruch robota we wszystkich kierunkach. Kolejnym przykładem na innowacyjność Robomastera jest sześć paneli "pancerza", wykrywających trafienia promieniem podczerwieni lub żelową kulką. Kulki te natomiast wystrzeliwane są z działka, wyposażonego w 2-osiowy gimbal i kamerę do podglądu obrazu.
Robot edukacyjny od DJI - nauka przez zabawę
Po zagłębieniu się w oprogramowanie, Robomaster ukazuje jedną ze swoich największych zalet - walory edukacyjne. Urządzenie posiada wsparcie dla języków programowania Scratch (prosty język obiektowy dla dzieci i młodzieży) oraz Python (często wykorzystywany jako język skryptowy do programowania sztucznej inteligencji). Dzięki temu, możliwe jest zagłębienie się w świat robotyki i zrozumienie założeń z zakresu matematyki i fizyki w ciekawy, inspirujący sposób.
Robomaster S1 rozpoznaje gesty, dźwięki, a nawet inne roboty S1. Wśród technologii opartych na AI jest rozpoznanie linii na ziemi, ludzi, czy odgłosu klaskania. S1 rozpoznaje również 44 typy markerów - obrazów, przestawiających liczby, litery i znaki specjalne. Dzięki temu, możliwe jest zaprogramowanie własnej trasy przejazdu z "sygnalizacją świetlną" i przeszkodami. Dodatkowe walory edukacyjne ma możliwość programowania robota tak, aby poruszał się zgodnie z mechaniką ruchu.